Ha kérdése van, hívjon minket a 06 1 999 00 99 telefonszámon!
06 1 999 00 99
H-CS: 8-17 és P: 8-15
Skype: pbahotline
 

Kárbejelentési információk

Az alábbiakban a gépjármű- és utasbiztosításokkal kapcsolatos kárrendezésben szeretnénk segítséget nyújtani.

Kötelező biztosítás
Casco biztosítás
Utasbiztosítás
 



Kötelező biztosítás

A gépjármű-felelősségbiztosítás a biztosítási szerződésben megjelölt gépjármű üzemeltetésével okozott kárt téríti. A biztosító a kár összegét a biztosított kártérítési felelősségéhez mérten köteles megállapítani.
 
A károkozó és károsul egyaránt köteles a káreseményt - a kárrendezéshez szükséges adatok megadásával és a lényeges körülmények leírásával - 8 napon belül a károkozó biztosítójánál írásban bejelenteni, továbbá a káresemény kapcsán a biztosítottat érintő hatósági határozatot annak kézhezvételétől számított 8 napon belül a biztosító részére bemutatni.
Érvényes biztosítási szerződéssel nem rendelkező üzembentartó esetén a káreseményt 8 napon belül a Kártalanítási Számla kezelőjének (MABISZ) kell bejelenteni.
Külföldön bekövetkezett káresemény bejelentésének határidejét a hazaérkezés időpontjától kell számítani.


A kárbejelentéshez szükséges dokumentumok:

  • a gépjármű forgalmi engedélye vagy annak másolata;
  • a jármű vezetőjének jogosítványa vagy annak másolata;
  • a részletesen kitöltött kárbejelentő (csak azoknál a biztosítóknál, ahol ez letölthető);
  • a helyszínen kitöltött baleseti bejelentő;
  • amennyiben a jármű finanszírozott, a finanszírozási szerződés vagy annak másolata;
  • bankszámlaszám, amelyre a kártérítési összeget utalhatják,
  • rendőri intézkedés esetén a helyszínelő rendőr által kiállított okmány.

Egyes biztosítóknál lehetőség van a kár on-line bejelentésére. Ezeket a kárbejelentési weboldalakat a biztosító nevére kattintva érheti el:


A biztosítók kárrendezési egységeinek elérhetőségei:

AEGON Biztosító Zrt.
Telefonon: 06-1/477-4800
Interneten: a biztosító honlapján

Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárrendezési egységeiben
Telefonon: 06-40/421-421 (H-P: 7:30-20:00)
Partnerszervizekben

Kárbejelentő nyomtatvány

Generali Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárfelvételi irodáiban és a partnerszervizekben
Telefonon: 06-40/200-250 (munkanapokon 8:00-20:00)
Faxon vagy levélben: a biztosító kárfelvételi irodáiban

Generali Providencia Biztosító Zrt. gépjármű kárbejelentő lap.pdf

Genertel Biztosító Zrt.
Telefonon: 06-1/288-0000 (H: 8:00-20:00, K-P: 8:00-18:00)
Interneten: a biztosító honlapján

Groupama Garancia Biztosító Zrt.
Személyesen: 1051 Budapest, Október 6. u. 20.
Telefonon: 06-1/467-3500
E-mailben: info@groupamagarancia.hu
Ügyfélszolgálati irodák
Kárbejelentés

K&H Általános Biztosító Zrt.
Személyesen: 1068 Budapest Benczúr u. 47.
Interneten: a biztosító honlapján
Telefonon: 06-1/461-5200
Faxon: 06-1/461-5276
E-mailben: info@khab.hu
Nyitvatartás:
H, Sz, Cs: 8.00 - 16.30
K: 8.00 - 16.00
P: 8.00 - 14.00

Kárbejelentő nyomtatvány

Közlekedési Biztosító Egyesület
Személyesen: 1108 Budapest, Venyige u. 3.
Telefonon: 06-1/433-1180
Nyitvatartás:
H: 8:30 - 18:00
K, Sz, Cs: 8:30 - 15:30
P: 8:00 - 14:00

Magyar Posta Biztosító Zrt.
Személyesen: Ügyfélszolgálati irodákban
Interneten: a biztosító honlapján
Telefonon: 06-40/200-480 (munkanapokon 8 és 18 óra között)
Faxon: 06-1/423-4298
E-mailben: info@mpb.hu
Nyitvatartás:
H-P: 8.00 - 17.00

MKB Általános Biztosító Zrt.
Kárbejelentő nyomtatvány

Signal Biztosító Zrt.
Telefonon: 06-40/405-405
Faxon: 06-1/458-4111 (az előzetes adatközlő lap kitöltésével)
Kárbejelentés

SIGNAL Biztosító Zrt. előzetes adatközlő.pdf 

UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
Személyesen: 1071 Budapest, Dózsa György út 68.
Postai úton: UNION Biztosító Zrt. 1461 Budapest, Pf. 131.
Telefonon: 06-1/486-4343
Faxon: 06-1/486-4390
E-mailben: ugyfelszolgalat@unionbiztosito.hu
Nyitvatartás:
H-Cs: 8.30 - 17.30
P: 8.30 - 16.00

Bejelentésének fogadása után az UNION Biztosító Zrt.-vel szerződésben álló szakértői irodák munkatársa 3 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot a szakértői szemle idejének és helyének pontosítása céljából.

 

UNIQA Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárrendezési egységeinél
Telefonon: 06-1/238-6000

Kárbejelentő nyomtatvány

Wáberer Hungária Biztosító Zrt.

Interneten: a biztosító honlapján

Kárbejelentő nyomtatvány

 



Casco biztosítás


A teljeskörű casco biztosítás a jármű használata során leggyakrabban előforduló károkra (töréskár, elemi- és tűzkár, üvegkár), valamint a balesetből eredő vagy ismeretlen személy által okozott károkra (lopás, rongálás) nyújt fedezetet.
A rész-casco biztosítás lopás, törés vagy totálkár esetén nyújt fedezetet.

A káreseményt általában 2 munkanapon belül be kell jelentenie a biztosító felé, ezután a biztosító kárszakértője felveszi Önnel a kapcsolatot és elvégzi a szemlét.

Személyi sérüléses balesetnél minden esetben rendőrt kell hívni!


A kár rendezéséhez szükséges dokumentumok:

  • a gépjármű forgalmi engedélye vagy annak másolata;
  • a jármű vezetőjének jogosítványa vagy annak másolata;
  • a részletesen kitöltött kárbejelentő,
  • a helyszínen kitöltött baleseti bejelentő;
  • amennyiben a jármű finanszírozott, a finanszírozási szerződés vagy annak másolata;
  • bankszámlaszám, amelyre a kártérítési összeget utalhatják;
  • rendőri intézkedés esetén a helyszínelő rendőr által kiállított okmány,
  • a jármű törzskönyve illetve a finanszírozási szerződés másolata.

Lopás és rongáláskár esetén nem szabad elmulasztani a rendőrségi feljelentés megtételét, mert ez a kár kifizetésének feltétele!

Egyes biztosítóknál lehetőség van a kár on-line bejelentésére. Ezeket a kárbejelentési weboldalakat a biztosító nevére kattintva érheti el:


A biztosítók kárrendezési egységeinek elérhetőségei:

AEGON Biztosító Zrt.
Telefonon: 06-40/204-204

Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárrendezési egységeiben
Telefonon: 06-40/421-421 (H-P: 7:30-20:00)
Partnerszervizekben

Generali Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárfelvételi irodáiban és a partnerszervizekben
Telefonon: 06-40/200-250 (munkanapokon 8:00-20:00)
Faxon vagy levélben: a biztosító kárfelvételi irodáiban

Generali Providencia Biztosító Zrt. gépjármű kárbejelentő lap.pdf

K&H Általános Biztosító Zrt.
Személyesen: 1068 Budapest Benczúr u. 47.
Interneten: a biztosító honlapján
Telefonon: 06-1/461-5200
Faxon: 06-1/461-5276
E-mailben: info@khab.hu
Nyitvatartás:
H, Sz, Cs: 8.00 - 16.30
K: 8.00 - 16.00
P: 8.00 - 14.00
Elérhetőségek

Kárbejelentő nyomtatvány

MAI CASCO Biztosítási Szolgáltató Kft.
Személyesen: 1062 Budapest, Bajza utca 19.
1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 11. (Népliget Center)
Telefonon: 06-1/413-23-60
E-mailben: karbejelentes@maicasco.hu

Signal Biztosító Zrt.
Telefonon: 06-40/405-405
Faxon: 06-1/458-4111 (az előzetes adatközlő lap kitöltésével)
Kárbejelentés

Kárbejelentő nyomtatvány

UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
Személyesen: 1071 Budapest, Dózsa György út 68.
Postai úton: UNION Biztosító Zrt. 1461 Budapest, Pf. 131.
Telefonon: 06-1/486-4343
Faxon: 06-1/486-4390
E-mailben: ugyfelszolgalat@unionbiztosito.hu
Nyitvatartás:
H-Cs: 8.30 - 17.30
P: 8.30 - 16.00

Bejelentésének fogadása után az UNION Biztosító Zrt.-vel szerződésben álló szakértői irodák munkatársa 3 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot a szakértői szemle idejének és helyének pontosítása céljából.

UNIQA Biztosító Zrt.
Személyesen: a biztosító kárrendezési egységeinél
Telefonon: 06-1/238-6000
Partnerszervizekben

Kárbejelentő nyomtatvány

 



Utasbiztosítás


A biztosítás a biztosítási feltételekben megadott kockázatokra terjed ki. Javasoljuk, hogy ha kár esetén nincs sürgős segítségre szüksége (pl. kórházba szállítás megszervezése, tolmácsszolgálat), akkor is értesítse 24 órán belül a biztosító assistance szolgálatát, mert ennek hiányában gyakran limitálják a kifizethető kártérítési összeget. Amennyiben állapota nem teszi lehetővé, hogy felvegye a kapcsolatot az assistance szolgálattal, akkor ez a hozzátartozó vagy a kezelőorvos feladata.

Általánosan elmondhatjuk, hogy a kárbejelentésnél csatolni kell a biztosítási kötvényt, az orvosi igazolást/zárójelentést, baleseti jegyzőkönyvet, rendőrségi jegyzőkönyvet, eredeti számlákat (pl. gyógyszer), halálesetnél a halotti anyakönyvi kivonatot.

Mivel a kárrendezéshez szükséges iratok biztosítónként változóak, így kérjük minden esetben még utazás megkezdése előtt tájékozódjon erről a biztosítási feltételekből!


Allianz Hungária Biztosító Zrt.

A biztosított a hazaérkezését követő 5 munkanapon belül köteles a káreseményt bejelenteni a biztosítónak.
A kárbejelentés a biztosító bármely egységénél megtehető. A kártérítési összeget - az eredeti számlák alapján - az Allianz Hungária Biztosító Zrt. élet- és személybiztosítási szakkezelési szekciója a kárigény elbírálásához szükséges utolsó irat beérkezését követő 30 napon belül forintban téríti meg.

 

Európai Utazási Biztosító Zrt.

Kárbejelentési információk


Colonnade Biztosító

Kárbejelentési információk


UNIQA Biztosító Zrt.

A biztosított/szerződő köteles a kárt a lehetőségekhez képest elhárítani, illetve a bekövetkezett kár mértékét enyhíteni. A biztosítási eseményt haladéktalanul, legkésőbb 24 órán belül kell a biztosítónak jelenteni az alábbi segélyhívó vonalon: 06-1/458-4484, 06-1/458-4485.

A 24 órán túl bejelentett események kapcsán felmerült költségeket a biztosító maximum 150 EUR-ig vállalja!

A biztosító köteles a szolgáltatást teljesíteni a szolgáltatás elbírálásához szükséges utolsó dokumentum kézhezvételétől számított 15 napon belül.

 
Vienna Life Biztosító

Kárbejelentési információk

 

Kérdése van? Segítünk!

Kérdése van? Segítünk!
 
 

Miért éppen a pba.hu?

  • mert 20 éves szakmai múlttal rendelkezünk
  • mert 200.000 elégedett ügyfél nem tévedhet
  • mert szakértők vagyunk, nemcsak alkuszok
  • mert interneten és személyesen is megtalálhat minket
 
 

 

2012-2017 © PBA Insura Zrt.
Minden jog fenntartva

PBA közösség

Kapcsolat

Ügyfélszolgálat
06 1 999 00 99
Skype: pbahotline
E-mail: Ez az e-mail cím védve van a spam robotok ellen. A megtekintéshez kérjük engedélyezze böngészőjében a JavaScript használatát!

 

Főoldal
Feltételek
Adatvédelem
Panaszkezelés
Online vitarendezési platform
Fogyasztói panasz
Kapcsolat